_______________________________________________• Igen, de alig megfelelő hozzá a szervezeti kultúra
• Nem; térítés csak csak technikai szolgáltatásokra jó (pl. másolás)
• Igen, szolgáltatunk térítésért információt
• Csak szakkönyvtárban
• Nem jönnek hozzánk ilyen igénnyel
• Törekednünk kell rá
Szerinted? - Itt szavazhatsz: www.kithirlevel.hu
A múlt heti kérdésünkre adott nem reprezentatív válaszok diagramja:
Itt kommentálhatod: https://www.facebook.com/groups/konyvtarosokcsoport/permalink/10158657773714630/
A témában sajnos ez a legjobb - egyben a leggyengébb - ismert felmérés. A minőségirányítás alapja a tényeken alapuló döntéshozatal, melyhez felmérések szükségesek. Ha úgy véled, hogy szükség van ilyenre, hívd fel kedvenc könyvtárszakmai szervezeted, intézményed képviselőjét, és tegyél javaslatot! Ne feledd: küldetésük szerint ők a Te érdekeidet - és könyvtáradét - képviselik!
Ha van javaslatod a KIT-portálon megjelenő figyelemfelhívó kérdésre, ide bátran megírhatod: kit@gmconsulting.hu
Mikulás Gábor
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist
2020. augusztus 27., csütörtök
Re: [KATALIST] Való-e a térítéses információszolgáltatás a könyvtárba?
Kedves Gábor!
Véleményem szerint, bár a kérdés érdekes, de általánosságban a közkönyvtárakban nem szerencsés pénzt kérni információkért. ( A legtöbb helyen létezik a beiratkozási díj)
Ez olyan, mint a TB alapú orvosi szolgáltatások, tekintve hogy közpénz jellege van, így a pénz kérése, több, mint erkölcsi aggályokat vet fel. Amennyiben magánkönyvtárakról van szó, ott természetesen az anyagi kérés természetes lehet.
Üdv.:
Cseh András
Mikulás Gábor <mikulasg@gmconsulting.hu> ezt írta (időpont: 2020. aug. 27., Cs, 11:22):