2020. augusztus 27., csütörtök

Re: [KATALIST] Való-e a térítéses információszolgáltatás a könyvtárba?

Sosem tartottam ördögtől valónak, hogy a közpénz (= költségvetési finanszírozás) mellé a fogyasztó odategye a magáét azon túl is, amit már eleve adók formájában odatett.
Minden tapasztalatom és bizonyos szakirodalmak is azt támasztják alá, hogy a közvetlen hozzájárulás (áldozat?) tudatosabbá teszi a fogyasztói magatartást attól kezdve, hogy jobban
vigyázunk a fogyasztásunk mértékére egészen odáig, hogy nem megajándékozottként hanem inkább megrendelőként kezdünk gondolkozni és viselkedni.
Aki egy közszolgáltatás értékének a töredékét - általában pár százalékát - se tudja közvetlenül finanszírozni (pl. szociális helyzete miatt), annak persze engedjék el.
De a fizetőképes miért ne fizessen? Vagy a nagyon fizetőképes? Esetleg a roppant fizetőképes? Bár a fizetőképesség növekedésével általában csökken a közszolgáltatások
igénybevétele iránti igény...

Amíg anyagi világban élünk, addig szerintem az anyagi kérdések felvetődése bárhol természetes.
Bár lehet, hogy nincs igazam - determinál, hogy 25 éve gazdasági szakkönyvtárban dolgozom...

Üdv.:

Szabó G. Tibor



András Cseh <csehandras84@gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. aug. 27., Cs, 12:54):
Kedves Gábor!

Véleményem szerint, bár a kérdés érdekes, de általánosságban a közkönyvtárakban nem szerencsés pénzt kérni információkért. ( A legtöbb helyen létezik a beiratkozási díj)

Ez olyan, mint a TB alapú orvosi szolgáltatások, tekintve hogy közpénz jellege van, így a pénz kérése, több, mint erkölcsi aggályokat vet fel. Amennyiben magánkönyvtárakról van szó, ott természetesen az anyagi kérés természetes lehet.

Üdv.:

Cseh András

Mikulás Gábor <mikulasg@gmconsulting.hu> ezt írta (időpont: 2020. aug. 27., Cs, 11:22):

• Igen, de alig megfelelő hozzá a szervezeti kultúra
• Nem; térítés csak csak technikai szolgáltatásokra jó (pl. másolás)
• Igen, szolgáltatunk térítésért információt
• Csak szakkönyvtárban
• Nem jönnek hozzánk ilyen igénnyel
• Törekednünk kell rá


Szerinted? - Itt szavazhatsz: www.kithirlevel.hu 

 

A múlt heti kérdésünkre adott nem reprezentatív válaszok diagramja: 




Itt kommentálhatod: https://www.facebook.com/groups/konyvtarosokcsoport/permalink/10158657773714630/

 

A témában sajnos ez a legjobb - egyben a leggyengébb - ismert felmérés. A minőségirányítás alapja a tényeken alapuló döntéshozatal, melyhez felmérések szükségesek. Ha úgy véled, hogy szükség van ilyenre, hívd fel kedvenc könyvtárszakmai szervezeted, intézményed képviselőjét, és tegyél javaslatot! Ne feledd: küldetésük szerint ők a Te érdekeidet - és könyvtáradét - képviselik! 

 

Ha van javaslatod a KIT-portálon megjelenő figyelemfelhívó kérdésre, ide bátran megírhatod: kit@gmconsulting.hu 

 

Mikulás Gábor

_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist
_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist


--
---------------------------------------------------------------------
Szabó G. Tibor
---------------------------------------------------------------------