2011. március 8., kedd

Re: [KATALIST] Linux a jászberény Városi Könyvtárb an

Kedves Nagy Elemer Karoly!

>> Egy HP szkenner 20e Ft és manapság 2 év után feldobja a bakancsát.
> ??? Hol van róla a kimutatás? Vagy ezt így csak kijelentjük nyílvánosan oszt úgy van?
Ez nyilvános kijelentés volt. :-) Rossz tapasztalataim vannak ezekkel
az eszközökkel, nem csak a HP-vel, a többivel is. Mozgó alkatrészt
tartalmaznak, és otthoni használatra (kis igénybevételre) szánták
őket. Lehet, hogy a 2 év túlzás (az előzőm 2 év 2 hónapot bírt ki), de
minél újabbak az informatikai alkatrészeim, annál kevesebbet bírnak
sajnos, és már a javítás se éri meg. Termeljük a szemetet, mert
majhogynem olcsóbb egy újat venni, mint meegjavíttatni a régit.
http://hpinkcartridgescheap.com/life-expectancy/

>> A tintasugaras nyomtatók üzemeltetése meg éves szinten a beszerzési áruk
>> sokszorosába kerül. Egy érdekes adat a HP tinta áráról:
>> http://www.stat.columbia.edu/~cook/movabletype/archives/2007/08/relative_prices.html
> Teljesen igaz, de én tintasugarasról egy szót sem írtam - én a HP LaserJet Pro P1102 (CE651A)
> nyomtatóra gondoltam, csak nem akartam explicit reklámozni.
Az akár már 19e Ft-ért is megkapható, a legolcsóbb 1600 oldalas patron
viszont 14e Ft (most csak a depo.hu-n néztem), így erre is igaz, hogy
éves szinten az üzemeltetés többe kerül(het), mint a nyomtató.
Természetesen ez függ attól, hogy mennyit nyomtatunk rajta. Napi 10
oldal esetében már a patron többe kerül.

>> A Windows XP 2001-óta kapható, és feltételezem, hogy a legtöbb helyen
>> még néhány évig marad is.
> 2010 október 22-én szüntette meg az árusítását a MicroSoft, 2014. április után már biztonsági
> támogatás sem lesz hozzá - gyanús, hogy 2014. májusáig marad ;)
Igen, ez így lesz valószínűleg, esetleg egy jó tűzfal mögött még utána
is üzemképes maradhat. Szoftvert viszont lehet használtan is venni,
így ha véletlen ma szerezne be egy könyvtár régi gépeket, akkor arra
még fel lehet tenni az XP-t, és persze a Linuxot is. :-)

>> Egyébként teljesen egyetértek Bor Balázzsal, kell a Linux, csak lássunk
>> tisztán, hogy ez nem csak a költséghatékonyságról szól, az önmagában
>> nem elég indok és valószínűleg nem is állja meg a helyét.
> Szerintem ebben tökéletesen igazad van ;)
Akkor lehet ez a zárszó.

Üdvözlettel,

Pataki Máté


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist