2011. március 8., kedd

Re: [KATALIST] Linux a jászberény Városi Könyvtárb an

Szép Jó Napot!

> Másrészt L-lel, teljes hasonulás ugye. ;-)
Elnézést, természetesen úgy gondoltam.

>> Én úgy látom, hogy egy Win7 licensz kb. 40 000 Ft, egy HP szkenner kb. 20 000 Ft, egy HP
>> nyomtató meg kb. 26 000 Ft, szóval én inkább szkennert meg nyomtatót veszek, mint
>> szoftver-licenszet
> Egy HP szkenner 20e Ft és manapság 2 év után feldobja a bakancsát.
??? Hol van róla a kimutatás? Vagy ezt így csak kijelentjük nyílvánosan oszt úgy van?

> A tintasugaras nyomtatók üzemeltetése meg éves szinten a beszerzési áruk
> sokszorosába kerül. Egy érdekes adat a HP tinta áráról:
> http://www.stat.columbia.edu/~cook/movabletype/archives/2007/08/relative_prices.html
Teljesen igaz, de én tintasugarasról egy szót sem írtam - én a HP LaserJet Pro P1102 (CE651A)
nyomtatóra gondoltam, csak nem akartam explicit reklámozni.

> A Windows XP 2001-óta kapható, és feltételezem, hogy a legtöbb helyen
> még néhány évig marad is.
2010 október 22-én szüntette meg az árusítását a MicroSoft, 2014. április után már biztonsági
támogatás sem lesz hozzá - gyanús, hogy 2014. májusáig marad ;)

> Ha így számolunk, akkor a szkenner és a nyomtató is sokszorosába kerül az operációs rendszernek.
> Ha 10 évente cserélek operációs rendszert, akkor az havi szinten 300 Ft. Ha 5 évente, akkor is
> csak 600. Ezen biztos nem lehet sokat spórolni. Előbbi egy 100e nettót kereső munkatárs teljes
> bérének kb. 1 ezreléke.
Szerintem ebben tökéletesen igazad van - de a kérdés nem ez volt, hanem hogy miért éri meg, miért
nem éri meg, megéri-e. Viszont a magyar realitás az, hogy a havi 400 eFt szuperbruttót kereső
köztisztviselők némelyike is ötéves, 256 MB RAM-os géppel szenved, ami aztán tuti nem éri meg, de ez
van - közbeszerzés még nem ért hozzá a főnök meg órabéres külsős informatikus. Ilyen gépre viszont
nem lehet úgy feltenni a Win7-et, hogy jól tudjon rajta dolgozni az használó - na ez az, ami
Németországba nem szempont, mert vesznek új gépet is egy mozdulattal.

> Egyébként teljesen egyetértek Bor Balázzsal, kell a Linux, csak lássunk
> tisztán, hogy ez nem csak a költséghatékonyságról szól, az önmagában
> nem elég indok és valószínűleg nem is állja meg a helyét.
Szerintem ebben tökéletesen igazad van ;)

Maradok:
Nagy Elemer Karoly


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist