Tisztelt Cseh András!
Tisztelt Hires Elemér!
Az Önök leveleinek egyik közös metszéspontjára szeretnék reagálni. Nevezetesen a szakma lekicsinylésének vélelmére, és annak levezetésére.
Előrebocsátom: nem kívánom minősíteni a "miért lehet jó a vándorgyűlés?" kérdésre a KIT felmérésében adható válaszok teljességét, cizelláltságát, megalapozottságát. Pusztán egy észrevételem lenne.
Ha egy feleletválasztós kérdésre adható válaszok között akad "lekicsinylő" is, az önmagában(!) nem jelentheti a kérdés tárgyának lekicsinylését!
Egy pillanatra tegyük fel, hogy egy lekicsinylő válaszlehetőség létezése mégis a kérdés tárgyának lekicsinylését jelenti. Ebben az esetben a szokásos iskolai 1-5 skálán történő osztályozás is a tanulók tudásának lekicsinylése lenne, hiszen van a skálában 1-es is, ami nyilván lekicsinylő a kielégítő szintű tudásra nézve.
Úgy gondolom, hogy érdemes megkülönböztetni a kérdésre potenciálisan adható válaszokat az eredménytől.
Összefoglalva:
Érdemes lehet vizsgálni, vagy vitatkozni arról, hogy
- a KIT felmérés válaszainak skálája mennyire jó (mennyire alkalmas a mérendő dolog mérésére)
- a KIT felmérés mintavételezése mennyire reprezentativ (az eredmény milyen valószínüséggel esik majd egybe a valósággal)
És nem feltétlenül logikus egy lekicsinylő válaszlehetőségből a szakma lekicsinylését kikövetkeztetni.
Üdvözlettel,
Németh Péter
Tisztelt Hires Elemér!
Az Önök leveleinek egyik közös metszéspontjára szeretnék reagálni. Nevezetesen a szakma lekicsinylésének vélelmére, és annak levezetésére.
Előrebocsátom: nem kívánom minősíteni a "miért lehet jó a vándorgyűlés?" kérdésre a KIT felmérésében adható válaszok teljességét, cizelláltságát, megalapozottságát. Pusztán egy észrevételem lenne.
Ha egy feleletválasztós kérdésre adható válaszok között akad "lekicsinylő" is, az önmagában(!) nem jelentheti a kérdés tárgyának lekicsinylését!
Egy pillanatra tegyük fel, hogy egy lekicsinylő válaszlehetőség létezése mégis a kérdés tárgyának lekicsinylését jelenti. Ebben az esetben a szokásos iskolai 1-5 skálán történő osztályozás is a tanulók tudásának lekicsinylése lenne, hiszen van a skálában 1-es is, ami nyilván lekicsinylő a kielégítő szintű tudásra nézve.
Úgy gondolom, hogy érdemes megkülönböztetni a kérdésre potenciálisan adható válaszokat az eredménytől.
Összefoglalva:
Érdemes lehet vizsgálni, vagy vitatkozni arról, hogy
- a KIT felmérés válaszainak skálája mennyire jó (mennyire alkalmas a mérendő dolog mérésére)
- a KIT felmérés mintavételezése mennyire reprezentativ (az eredmény milyen valószínüséggel esik majd egybe a valósággal)
És nem feltétlenül logikus egy lekicsinylő válaszlehetőségből a szakma lekicsinylését kikövetkeztetni.
Üdvözlettel,
Németh Péter
Kedves Cseh András!
ez a hír nagyon izgalmasan hangzik, csak gratulálni lehet hozzá.
Mikulás úrnak egy ilyen gratulció nyilván nehezére esne, ne is várja tőle.
És nem értem, miért csodálkozik a lenéző, lekicsinylő kérdésért. A KIT kérdései heti rendszerességgel sugallják a könyvtárosok lenézését. Miért lenne ez másképp a Vándorgyűléssel kapcsolatban? Mikulás úrnak még nem sikerült észrevennie, hogy ezek az alkalmak évről évre mennyire színvonalasak és mennyi aktuális kérdés megvitatására adnak lehetőséget. Ő nyilván csak nyaralni jár ezekre, és hát mindenki magából indul ki.
Jó Vándorgyűlést, izgalmas vitákat és remek eredményeket kívánok mindannyiuknak!
Hires Elemér
Kedves Kollégák!Habár tanári versenyről szólt a történet (igen személyesen is részt vettem), de elgondolkodtató, remélem a KIT szerkesztői is transzba esnek, megállnak egy pillanatra, hátha elolvassák és provokatív kérdésük legközelebb úgy hangzik majd, vajon mikor lesz a könyvtárosoknak ilyen jellegű versenye, továbbképzése, rendezvénye?
"Csak pofavizit az egész, inkább a várost nézem meg" - ez a válasz lekicsinyli a szakmát. Zalakaroson nem a települést néztük meg....
A tanári verseny lehetőséget adott a közös gondolkodásra, új módszerek megismerésére, amelyeket a tanításkor lehet használni a diákság felé.
http://rita-e-learning.blogspot.hu/2015/07/pedgo-verseny.html
https://www.youtube.com/watch?v=qJM7tBk7FFE&feature=youtu.be
Konferenciákra, versenyekre a tapasztalatcsere miatt is mennek el többen, csak reménykedem benne, hogy az infó. brókerek és a KIT szerkesztői hamarosan egy mindenki számára ingyenes, elérhető több napos nívós Könyvtárosi versenyt fognak rendezni, amelyről hosszan fognak értekezni a szakmabeliek. Kíváncsian várnám Mikulás Úr reagálását persze, ha nem fél megszólalni az ügyben.
Üdvözlettel:Cseh András
2015. július 9. 10:17 W. Kovács Ágnes írta, <wildgica@gmail.com>:
Új szavazás a KIT-portálon www.kithirlevel.hu :
Az ön számára miért lehet jó a vándorgyűlés?
- A szakmai kiállítás, kiállítók megtekintése
- Csak pofavizit az egész, inkább a várost nézem meg
- Nem járok, számomra nincs ott semmi érdekes
- Sörözés, beszélgetés a kollégákkal, néhány szakmai program
- Szakmai tapasztalatok szerzése
Az aktuális eredmény a szavazást követően látható, a teljes összefoglalás pedig a KIT következő lapszámában.
Üdvözlettel,
W. Kovács Ágnes
KIT-szerkesztő