2012. február 3., péntek

Re: [KATALIST] Létszámleépítés az OIK-ban

Kedves Mikulás Úr, Kollégák!

Visszakérdeznék, ha az adófizetők pénzén elvárná, hogy hosszabb intervallumban legyen nyitva a könyvtár, és szolgáltatási megfelelő minőségűek legyenek, de az anyagi problémái miatt nem teheti meg, humánerőforrás nélkülözése és egyéb működési probléma miatt, akkor Ön, mint könyvtárhasználó, mit tenne, hogyan szerezne érvényt szociális és kulturális jogainak, hogy megfelelően tudja használni a köz javát?

A humánerőforrásról jut eszembe, teljesítmény és elismertséget hogyan is lehet jól mérni? Kérem segítsenek, kicsit értetlen vagyok. Van egy eset, ami nem hagy nyugodni, könyvtáros kollégák magas presztízsű országos hírű kitüntetésben részesülnek évtizedes munkájuk elismerése miatt...ám olvasóbarát módjára teljes idős napi nyolc órás munkarendjüket megfelezve, részmunkaidős 4 órás munkavégzésre kötelezik őket, az olvasók értetlenkednek, amit eddig 8 órában tudtak ellátni, azt kérem tessék 4 órában megoldani. A kérdés az, a szolgáltatás minősége nem romlik ezáltal, a teljesítményt elismerik megfelelően? A teljesítményt hogyan lehet elismerni, milyen módozatok vannak erre? (Leendő munkaügyisként, nem tudom erre a megoldást....) A teljesítmény és az elismertség vajon megfelelő az általam említett esetben?

Üdvözlettel: Cseh András

"Tanár, könyvtáros, könyvtárbarát, információ éhes bróker, MKTB hallgató"


Mikulás Gábor
adófizető, könyvtárhasználó

-- Ki képviseli az én szempontjaimat? Mennyiben vehető komolyan a "használóközpontú", "olvasóbarát", "partnerközpontú", "versenyképes", illetve a többi, utóbbi években szlogenként használt kifejezés???

"Igen, tudom (sajnos), hogy ma Magyarországon a teljesítmény és az elismertség közötti összefüggés egyre kevésbé mondható egyértelműnek -- ami alól a könyvtárügy sem kivétel. De az összefüggést kizárni sem lehet."