2012. február 19., vasárnap

[KATALIST] miskolci hirdetés

Kedves Kollégák!
Paszternák Ádám Miskolcon élő elnökségi tagunk fedezte fel a
csatolmány hirdetéseit.
Csodálkoztunk, hogy kolléga vagy szülő ilyen módon akarja gyarapítani
az iskolai könyvtár állományát...
"Nyomozásba" kezdtünk, hogy segíthessünk. Felhívtam a megadott
telefonszámokat. Az egyiket egy nő vette fel, konkrét kérdéseimre
kitérően válaszolt, vagy olyan általánosságokat mondott, ami
megkérdőjelezte a szakmaiságot. Már az is érdekes volt, hogy őt ne
hagyjuk ki az adományozásból -hiszen ha valaki tényleg segíteni akar,
akkor nem az ő személye számít...Más nevet mondott, mint ami a
hirdetésen szerepel.
Abban maradtunk, hogy ír a KTE hivatalos e-mail címére az adott iskola
könyvtárostanára, hogy konkrétan milyen segítséget szeretne - azóta sem
jelentkezett senki!
A másik telefonszám nem vette fel, ellenben "visszahívatta" magát - ez
egy férfi hang, hasonló szöveggel....
Közben Regéczi Zoltánné Katit miskolci szaktanácsadót megkértük egy kis
"helyi nyomozásra", melyik iskola van esetleg ilyen helyzetben, a nő
által mondott iskolák tudnak-e az "akcióról".
Bár nehéz helyzetben vannak az iskolai könyvtárak, gyarapításra
minimális vagy nincs keret, senki nem élt ilyen hirdetéssel...
A férfi még egyszer visszahívatta magát...Amikor közöltem vele, hogy ez
egy csalás, nem iskolai könyvtár számára gyűjtenek, akkor
visszakérdezett, honnan veszem? Közöltem vele, hogy utána érdeklődtünk a
dolgoknak, nem ez a helyzet és feljelentést tettem a rendőrségen.
Azért is gondoltam feljelentést tenni, mivel jóhiszemű emberek
beengedik esetleg a lakásukba ezeket az "adomány gyűjtőket" és máris a
trükkös lopás lehetősége adott. A másik dolog: visszaélnek az iskolai
könyvtárak nevével, helyzetével - lásd árváknak, fogyatékosoknak,
betegeknek gyűjtünk...
Fel is hívtam a Rendőrséget, ahol mindezeket elmondtam, de a végső
feljelentéshez személyesen be kell menni a kapitányságra.

Ez az egész ügy nagyon szomorú!

Kérem a kollégákat,ha ilyesmivel találkoznak értesítsék a
Könyvtárostanárok Egyesületét!
Ilyen módon senki ne élhessen vissza az iskolai könyvtárak nevével,
helyzetével.Nehogy bárkit is megkárosíthassanak.

Köszönettel:

Szakmári Klára
könyvtárostanár, a KTE elnöke
szklaris@gmail.com
Budai Nagy Antal Gimnázium Bp.
229-18-94/111 vagy 229-18-15/111