2011. július 29., péntek

Re: [KATALIST] Interaktív/Virtuális Civil Könyvtár

Kedves Briga Péter!

A Németh Péterrel való beszélgetésünket Ő nagyon jól summázta
nevezetesen hogy másképp látjuk a dolgokat, ami nem baj és jó lenne az
együttműködés a könyvtárosok és más szervezetek között.
Ezt jómagam is írtam megnevezve több egyesületet amely tanácsot
adhatott volna. Vagy adhat majd. Ha kérik.
Tehát ezt a kérdéskört én magam le is zárnám, mert talán annyiban
azért igazam van hogy ez így nem az igazi és mint írtam a szándékkal
semmi bajom, a móddal van csak. - Amit még nem dicsért sem Németh
Péter sem Ön. -

A keresés témakörében pedig:
A google indexelése összetett, valóban egyik eleme csak a cím, több
elem adódik még a meta adatokból. Lássuk a kérdéses oldal kulcsszó
metaadatait:
"startpage, startpage.eu, www.startpage.eu, start page, book, books,
cd, cds, music, shop, shops, shopping, second hand, ringtone,
ringtones, date, dating, job, jobs, jewellery, jewelry, health,
movies, holiday, live, sport, sports, digital, photography, recipes,
pcs, computers, news, search, searching, email, e-mail"

Ezek alapján szerintem kijelenthetjük, hogy akár könyvtáros, akár más
érdeklődő aki keresi a kérdéses oldalt. Nem azt fogja megtalálni. Úgy
gondolom, ez ismét csak engem kell igazoljon, nevezetesen jó a cél,
rossz a módszer.
Hogy ezúttal ajánljak én is egy könyvet az internetes keresésekhez:
Tóth Erzsébet: Hatékony információkeresés a weben : az internetes
keresők lekérdezési hatékonyságának vizsgálata. (2010)

Tehát továbbra is üdvözölve az ötletet és a megvalósítási módot
elvetve - úgy tűnik egyedül vagyok ezzel - üdvözlettel
Szász Péter

_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist