2010. december 16., csütörtök

[KATALIST] Fwd: állományellenőrzés

Kedves Kollégák!

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, ötleteket és a bátorítást. Remélem nem bánják, hogy továbbítottam észrevételeiket, hogy másoknak is tudjunk segíteni.



Mellékelve küldöm a kérdésemre kapott válaszokat, ötletek, tanácsokat. Be kell vallanom, nem számítottam rá, hogy ilyen sokan fognak reagálni a témára. Jó látni, hogy azért a szakma ennyire összetart.

Tudom, hogy a kérdésemet nagyon nagy vonalakban fogalmaztam meg, de kíváncsi voltam, hogy optimális esetben mennyi időt vesz igénybe az állományellenőrzés, és akkor is, ha: Pintér Lászlót idézném:"Augiász istállójához" hasonló állapotok uralkodnak.
Azért volt ez fontos számomra, mert a fenntartó vagyis jelen esetben az iskola igazgató december végére kérte a jegyzőkönyvet, az alábbi körülmények között: (Tények, adatok semmilyen minősítést nem tartalmaz!!!)

Június végi állapotok, tehát, azóta már sok mindent megcsináltam!!!, de közel sem járok a végén:

-nincs raktári rend kialakítva
-nincsenek jelzetelve a dokumentumok
-az iskola és könyvtár több mint 100 éves történetében nem volt állományellenőrzés
-nem volt selejtezés
-számtalan letéti állomány "kóborol" ismert vagy ismeretlen helyeken, mindenféle adminisztráció nélkül
-a dokumentumok körülbelül 50%-a nincs beárazva a leltárkönyvekben(becsérték vagy ár)
-több (3) párhuzamos leltárkönyv 1-sel kezdődik, megkülönböztető jelzés nélkül
-katalóguscédula, letéti lap egyáltalán nincs
-gépi nyilvántartás nincs
-a füzetes kölcsönzés folyamatos, pontatlan pl. leltárszám nélküli
-törölni töröltek a leltárkönyvekből, de ezek a könyvek itt mosolyognak rám a polcokról
-14000 leltárkönyv szerinti egységből, ténylegesen kb. 9000 van meg
-munkaintenzitás, kedv, és némi humor is van mindehhez
-a kézbevételen kívül: egyedül, napi 4 órában, nyitva tartás mellett kellene megoldanom

Szerencsére az eddig elvégzett munka nem volt haszontalan(raktári rend kialakítása, jelzetezés, felszerelés+ Excel dokumentum a tényleges állományról)! De ezen a ponton nem folytatom tovább az állományellenőrzés következő lépéseit-nem is lehet-, hanem januártól új leltárkönyvet nyitok, átleltározok mindent és megírom a jegyzőkönyvet a fenti okok alapján, mivel Hérakleitoszt nem tudom segítségül hívni:-)))
Ja, és persze ha a vezetőség megérti és támogatja ezt a verziót.


Remélem, hogy Nálatok azért nincs ekkora baj, és hogy a válaszokban segítségre leltek!
Mindenkinek jó munkát, szép ünnepeket és boldog új évet kívánok!

Szeretettel:

Eszes Andrea