Kedves Gábor,
ha olyan témában teszed fel a kérdést, amikor jónéhány könyvtárban aktuálisan éppen túl vannak a minősített könyvtár cím/díj elérésére való felkészülésen, számíthatsz rá, hogy a kérdés sokakat érdekel.
A Magyar Telekom Infotéka úgy 20 éve ISO minősített, és 2005 óta, mióta az Infodok Kft. keretében működünk, a legutóbbi évekig az egész cégünk az. Nekünk kifejezetten jót tett a folyamatok letisztítása, dokumentálása, rendszeres ellenőrzése és a legjobb gyakorlatok felé mutató finomítása. A könyvtárak minősítéséhez szerencsére egy jóval inkább testre szabott rendszer áll rendelkezése a KI felügyeletével.
Biztos vagyok benne, hogy minden könyvtár számára hasznos, ha áttekinti és racionalizálja a folyamatait, és természetes, hogy az ezekben a könyvtárakban dolgozók elkötelezettekké válnak a minőségirányítás pozitív hozadéka iránt. Ezért javaslom, legalább tételezd fel, hogy reális eredményt látsz!
Köszi, üdv. Judit
From: Katalist <katalist-bounces@listserv.niif.hu> On Behalf Of Mikulás Gábor
Sent: Thursday, February 18, 2021 10:07 AM
To: Katalist <katalist@listserv.niif.hu>
Subject: [KATALIST] Minőségirányítás - hazai könyvtárakban? (lesz-e tömeges szavazás? :-)
Elfogult a kérdés? Írd meg kritikai véleményedet ide kit@gmconsulting.hu, hogy szükség szerint javíthassunk kérdésfeltevést. - Itt pedig szavazhatsz rá: www.kithirlevel.hu
Minőségirányítás - hazai könyvtárakban?
? Alapvetően téves eképzelés
? Jó dolog, csak nehéz rávenni a könyvtárosokat
? Jó dolog, de hiteltelen a szakmapolitika hozzá
? Jó is és működik is
? Jó, de nem könyvtárakba való
A legutóbbi, minőségirányítással kapcsolatos kérdésnél az egyik, minőségirányítási rendszer mellett álló válasz hívei addig soha nem tapasztalt aktivitásba kezdtek; ezzel több szempontból is meglepő lett az eredmény. Vajon most hogyan reagálnak?
A múlt heti kérdésünkre adott nem reprezentatív válaszok diagramja:
Itt kommentálhatod: https://www.facebook.com/groups/konyvtarosokcsoport/permalink/10159080218419630/
A témában sajnos ez a legjobb - egyben a leggyengébb - ismert felmérés. A minőségirányítás alapja a tényeken alapuló döntéshozatal, melyhez felmérések szükségesek. Ha úgy véled, hogy szükség van ilyenre, hívd fel kedvenc könyvtárszakmai szervezeted, intézményed képviselőjét, és tegyél javaslatot! Ne feledd: küldetésük szerint ők a Te érdekeidet - és könyvtáradét - képviselik!
Ha van javaslatod a KIT-portálon megjelenő figyelemfelhívó kérdésre, ide bátran megírhatod: kit@gmconsulting.hu
Mikulás Gábor