2016. március 11., péntek

[KATALIST] Tudásmenedzsment tematikus szám: Múzeumandragógia

Tisztelt Kollégák!

 

 

Az alábbi linken olvasható a PTE KPVK Tudásmenedzsment periodikájának ez évi első, tematikus száma:

 

http://kpvk.pte.hu/content/megjelent-szamok-tudasmenedzsment

 

 

Tartalom

Előszó

PLENÁRIS ELŐADÁSOK

 

Káldy Mária: Múzeumok változásban –tanulságok, kihívások, trendek

Kurta Mihály: A múzeumandragógia örökségközvetítési filozófiája

Koltai Zsuzsa: Kitekintés a múzeumandragógia nemzetközi trendjeire

Vásárhelyi Tamás: A Herman Ottó Vándortanösvény, avagy interaktív polihisztor játszóház

Miszné Korenchy Anikó: Fiatal felnőttek a múzeumban

 

MÚZEUMANDRAGÓGIA A MA GYAR FELSŐOKTATÁSBAN

Szabó József: Múzeumandragógiai és kultúrandragógiai kutatások a Debreceni Egyetemen

Újvári Edit: Múzeumandragógia a Szegedi Tudományegyetem képzési programjaiban

Horváth Nóra: Az andragógus- és kulturális mediátor- képzés tapasztalatai az NYME győri karán

Huszár Zsuzsanna: A tanárképzés szempontjai a múzeumpedagógia gyakorlatában

Takács Anett - Csimáné Pozsegovics Beáta: A múzeumpedagógia integrálása a pedagógusképzésekbe

Hegedűs Anita: Egyetemisták és kultúrafogyasztás

 

MÚZEUMI TOVÁBBKÉPZÉSEK ÉS ÖNKÉNTES PROGRAMOK

Bárd Edit: Múzeumi képzések a hallgatók szemével

Kassai Hajnal: Minden, ami képzőművészet tanároknak, felnőtteknek

Bardócz-Tódor Enikő: Felnőttek életkori sajátosságainak figyelembevétele a Szabadtéri Néprajzi Múzeum népi táplálkozás tanfolyamain

Arapovics Mária: Önkéntesség múzeumokban

Bernáth Éva: Négykezes kedd: Hagyomány-újrateremtés a Hetedhét Játékmúzeumban

 

AKTÍV IDŐSKORÚAK MÚZEUMI TANULÁSA MÚZEUMI PROGRAMOK AKTÍV IDŐSKORÚAK SZÁMÁRA

Z. Karvalics László: Az ismeretterjesztéstől a tudástermelésig

Csimáné Pozsegovics Beáta –Takács Anett: Idősek a múzeumban

Futó Szabina─Tóth Zsuzsa─Tugyi Alexandra Enikő: Idős múzeumlátogatók és virtuális objektumok

Sinkó István: Kortalan kreativitás: időskorúak képzőművészeti alkotómunkája szakköri keretek közt

Andrásné Marton Zsuzsanna: A múzeum mint az egész életen át tartó tanulás kultúraközvetítő bázisa

 

MÚZEUMI TANULÁST TÁMOGATÓ INNOVÁCIÓK AZ INTERPRETÁCIÓBAN ÉS A KIÁLLÍTÁSRENDEZÉSBEN

 

Tombáczné Végh Katalin─Szabóné Bognár Anikó: A Hazatérnek... 1914–2014 című kiállítás rendezésének módszertani kérdései

Zay Orsolya: Fogyasztható történelem –Élő interpretáció múzeumi környezetben

Kriston-Bordi Zsuzsanna: Szemlélet és szemléltetés, avagy 21.századi múzeumot a 20. században születetteknek is

Minorics Tünde: A kiállítás mint projektpedagógiai módszer

Sós Gergő: Arthouse Experimental – Szubkultúrák a galériában

.

KIÁLLÍTÁS,PÁRBESZÉD,KOMMUNIKÁCIÓ −A MÚZEUMI KIÁLLÍTÁS ÜZENETÉNEK ÉS BEFOGADÁSÁNAK KÉRDÉSEI

Szabóné Bognár Anikó –Tombáczné Végh Katalin: A Búza –Kenyér –ÉLET című kiállítás közönséghasznosítási bemutatása

Veres Gábor: Múzeumandragógia a végeken

Husz Mária: A múzeum és a történelmi épületek szervezett felfedezésének szerepe az informális tanulás színterei között

Dominek Dalma Lilla: A 2015. évi milánói világkiállítás üzenetének és befogadásának kérdései

Arató Vilja: Múzeumpedagógiai és -andragógiai programok hatékonyságvizsgálatának lehetőségei

Gerner András: A marketingkommunikáció kihívásai a Janus Pannonius Múzeumban

 

A MÚZEUMOK NÖVEKVŐ SZEREPVÁLLALÁSA A FELNŐTTEK SZÁMÁRA SZERVEZETT MÚZEUMI PROGRAMOK TÜKRÉBEN. SPECIFIKUS CÉLCSOPORTOK ÉS TÁRSADALMI FELADATOK

Joó Julianna: Felnőtteknek szóló programok a brit, német és osztrák művészeti múzeumokban

Gál Éva: Akadálymentesítés a pécsi Janus Pannonius Múzeumban

Kovács Zsuzsa –Szigethy Zsófia: Találkozás az emlékezettel –Demens betegek a múzeumban

Novák Edith: Szín-Forma –Tér avagy a lélek útja a művészetben

Ruff Ferenc: Az Atomenergetikai Múzeum antropagógiai programjainak bemutatása

Pásztor Andrea: Helyi Érték Műhelyek két szomszédos faluban

Teréz Kleisz: Understanding non-participation in museums. Whatworksfor young adults?

Iván Zádori: Museums and Sustainability in the 21. Century

Balázs Németh: Learning Regions, Regional Development and the Learning City Region Forum of Pécs

 

 

 


      Karunk új neve 2015. szeptember 1-től Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar.
A PTE KPVK a jogelőd karok szellemi, kulturális értékeit és hagyományait megőrizve, megújuló képzési kínálattal várja a továbbtanulni szándékozókat.