2011. január 17., hétfő

[KATALIST] Képzési stratégia változtatása - Szükség van rá?

Tisztelt Lista, Tisztelt Tüske Zsófia, Tisztelt Hamvay - Kovács Úr!

Magánlevélben felhívtam már mások figyelmét arra, hogy a Katalistet arra kellene használni, amire valójában szolgál, de kérem cáfoljanak meg, ha tévednék, egy olyan szakmai fórumra, ahol az érintettek témákat vitatnak meg, azokról kulturált hangnemben véleményt cserélnek politikamentesen (de komolyan, az OSZK költöztetésénél fontos, hogy ki van kormányon???  A helyes kérdés nem az lenne, megfelelő-e az épület egy nemzeti könyvtárnak vagy sem?) és másokat meg nem sértve, hiszen egy közösségről beszélünk, akik vagy aktív vagy passzív tagjai, de a szakmai témákra fogékonyak.

Ennek szellemében, telve kíváncsisággal érdeklődnék, (aki kíváncsi, hamar megöregszik, hosszú a szakállam, ajaj....)ha nem aggódik annyira kedves Zsófia a hazai könyvtárügyében,  akkor kérem mondjon pár példát, miért nem? Nem megbántva, de tele volnánk problémákkal, amikre úgy vélem a könyvtáros társadalom igyekszik megoldást találni több - kevesebb sikerrel.

 A pimaszságomért élnézést mindenkitől, de a hatékonyabb közpénz felhasználás az mindenki érdeke, kivéve egyelőre a felsőoktatási intézményeket....értem,  persze, hogy miért. (Kitől kapom az első hideg pofont? :-)), több hallgató, több normatíva.

Piaci szempontból mennyire van szükség rá? Természetesen a hallgatók is  - piaci szempontból - versenyeznek egymással, ki sikeres lesz, ki pedig nem. Félreértés ne essék, más szakmákban is vizsgálódni kell, de mivel ez egy könyvtárosi szakmai fórum....Igaz régen ez megvitatásra került, de azóta eltelt pár év.......azóta sok víz lefolyt a Tiszán már.

 Mint egy civil szervezet képviselője, aki a munkanélküliekkel foglalkozik, kérem segítsenek annak megoldásában, hogyan lehetne, kevesebb munkanélküli könyvtárost képezni, milyen technikai lehetőségek vannak?

Mikulás Gábor vagy bárki tudna-.e esetleg mondani egy pontos számot, hogy az elmúlt 5 évben mennyi fiatal végzett hazánk összes felsőoktatásában és ebből hány  helyezkedett el a szakmájában, ez kimutatható....nyilván tovább bontva, ha ez mérhető volna, még érdekesebb adatokat találnánk, akik államilag finanszírozott képzésben vettek részt, azoknak a hallgatóknak hány százaléka dolgozik, mint könyvtáros?

Ha lehetne, milyen egységes stratégiát lehetne kidolgozni annak érdekében, hogy az elhelyezkedés arány - ugyanazt a minőségi humánerőforrást feltételezve - nagyobb legyen? A fiatalokat, akik hivatásul választják eme szakmát, mivel lehetne biztatni szigorúan statisztikai számokkal alátámasztva?

Bonyolítani természetesen lehetne a kérdéskört......de az már egy másik történet :-)

Üdvözlettel:
Cseh András
A Munkanélküliek és Álláskeresők Egyesületeinek Országos Szövetségének (Kecskeméti Civil Központ) könyvtárosa