---------- Forwarded message ---------
Feladó: Kata Borsos <borsoskata@gmail.com>
Date: 2022. máj. 4., Sze, 10:53
Subject: Zeneakadémia, május 9. - Nádor Terem, május 15.
To: Kata Borsos <borsoskata@gmail.com>
Feladó: Kata Borsos <borsoskata@gmail.com>
Date: 2022. máj. 4., Sze, 10:53
Subject: Zeneakadémia, május 9. - Nádor Terem, május 15.
To: Kata Borsos <borsoskata@gmail.com>
Kedves Ismerőseim!
Szeretettel ajánlom figyelmetekbe a következő koncertünket, amely jövő hétfőn kerül megrendezésre és amelyre kedvezményes (1000 Ft) szakmai jegyet tudok felírni névre szólóan:
ALEXANDER SITKOVETSKY ÉS AZ ANIMA MUSICAE KAMARAZENEKAR
Műsor:
Dohnányi: C-dúr szerenád, op. 10
Haydn: A-dúr („Melk") hegedűverseny, Hob. VIIa:3
Brahms: Magyar táncok, WoO 1 – válogatás
Bartók: Divertimento, BB 118
Alexander Sitkovetsky (hegedű)
Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Kulturális összefonódások és egymásra hatások járják át Alexander Sitkovetsky és az Anima Musicae Kamarazenekar osztrák-magyar műsorát. A fiatal Dohnányi Brahms stílusának hatása alatt írta szerenádját, míg Brahms a magyar nép szeretetének művészi jelképeként saját anyanyelvünkön szólított meg minket. Épp a népzenekutató Bartók Béla ösztönzésére született meg a Magyar táncok forrásaira vonatkozó első alapvető tanulmány, amely azok népies eredetét igyekszik beazonosítani. Haydn, aki szintén kiválóan ismerte és szerette a korabeli népies műzenét és cigányzenét, Eszterházát a korabeli magaskultúra egyik olyan centrumává tette, melynek ragyogása egész Európát bevilágította. Alexander Sitkovetsky, akinek egy kritikus szerint „olyan hegedűs tradíció áll a háta mögött, amelyet napjainkban ritkán hallani" , a legnagyobb kamarazenekarok és szimfonikus zenekarok élén szerepel vendégként szerte a világban.
Bővebben itt.
Illetve május 15-én a Nádor Teremben a kamarazenei szalonok intim hangulatát elevenítjük fel a hazai koncertélet kiváló kamarazenészeivel. A műsorban a francia zene két meghatározó szerzőjének műveivel találkozunk elsőként: Ravel ritkán játszott, fiatalkori hegedű szonátáját Debussy utolsó befejezett, azonos műfajú alkotása követi. Brahms zongoranégyesei a romantikus kamarazene-irodalom legnagyobb remekművei közé tartoznak páratlan tematikus bőségükkel és színgazdagságukkal, amelyek közül a verbunkos zárótételű g-moll kvartett csendül fel.
Műsor:
Maurice Ravel: Szonáta hegedűre és zongorára (posztumusz)
Claude Debussy: g-moll hegedű-zongora szonáta L 140
Johannes Brahms: g-moll zongoranégyes no. 1 op. 25
Közreműködnek:
Gulyás Márta - zongora,
Borsos Kata, G. Horváth László - hegedű,
Bársony Péter - brácsa,
Kertész Ottó - cselló
Bővebb információ itt.
Üdvözlettel,
Borsos Kata