Kedves Kollégák!
A szakmai napunkon betegség miatt elmaradt műhelyt pótoljuk. Várjuk az érdeklődők jelentkezését!
2021. december 8. 15.00-16.00
Önálló munka a sikeres történelem érettségi érdekében
"A tények a lényeg? A történelemtanár és könyvtárostanári együttműködés jó gyakorlatai!" pályázat helyezettje
Műhelyvezetők: Magdics Erika könyvtárostanár és Lukács Lilla oktató, Győri SZC Krúdy Gyula Technikum
Önálló munka a sikeres történelem érettségi érdekében
"A tények a lényeg? A történelemtanár és könyvtárostanári együttműködés jó gyakorlatai!" pályázat helyezettje
Műhelyvezetők: Magdics Erika könyvtárostanár és Lukács Lilla oktató, Győri SZC Krúdy Gyula Technikum
Jelentkezés: https://portal.ktep.hu/oszn2021reg_pot
Absztrakt:
A tematikus terv témája: információkeresés, etikus hivatkozás, egy írásbeli dolgozat készítése történelmi témában. A tanulási-tanítási egység 11. évfolyamra vonatkozóan képez egy egységet. Az éves óraszám 11. évfolyamon 5 óra, melyek történelem, etika, magyar és osztályfőnöki órákon valósultak meg. A tematikus egységben a fő szempont: a tanulók képesek legyenek egyéni „kutatómunka" alapján egy nagyobb lélegzetű dolgozat megírására a könyvtárhasználat, az anyaggyűjtés, a szakszerű forrásmegjelölés tudásanyagának hasznosításával. Ismerjék egy dolgozat, egy prezentáció formai és tartalmi követelményeit. Képesek legyenek a hivatkozások formai és etikus használatának gyakorlati alkalmazására. Tudják, mi a különbség a felhasznált irodalom és a hivatkozások között. Ismerjék a plágium és a relevancia fogalmát.
Frontális, egyéni, páros munkát és kooperatív csoportmunkát is terveztünk a tematikus tervhez. A digitális tábla adta lehetőséget kihasználva tanári ppt-vel, Kahoot és a Redmenta web2.0-as alkalmazásokat is alkalmaztunk. Jól motiválta a diákokat, a visszacsatolás eszköze is volt.
A tanulók mobiltelefont, számítógépeket, az iskolai könyvtár kézikönyveit, állományát is használták a feladatai megoldásához. A tanórákra készített fogalomkártyák, szövegeket, minta sablonokat lamináltattuk.
A 11. évfolyamon a történelem órákhoz kapcsolódóan a diákoknak egy 2-3 oldalas történelmi témát kellett elkészíteni, melyhez felhasznált irodalmat kellett mellékelni. A tanulók általában érettségi tételeket dolgoztak ki egyéni, illetve csoportmunkában, melyeket elektronikus formában, illetve kézírással is elkészíthettek.
Frontális, egyéni, páros munkát és kooperatív csoportmunkát is terveztünk a tematikus tervhez. A digitális tábla adta lehetőséget kihasználva tanári ppt-vel, Kahoot és a Redmenta web2.0-as alkalmazásokat is alkalmaztunk. Jól motiválta a diákokat, a visszacsatolás eszköze is volt.
A tanulók mobiltelefont, számítógépeket, az iskolai könyvtár kézikönyveit, állományát is használták a feladatai megoldásához. A tanórákra készített fogalomkártyák, szövegeket, minta sablonokat lamináltattuk.
A 11. évfolyamon a történelem órákhoz kapcsolódóan a diákoknak egy 2-3 oldalas történelmi témát kellett elkészíteni, melyhez felhasznált irodalmat kellett mellékelni. A tanulók általában érettségi tételeket dolgoztak ki egyéni, illetve csoportmunkában, melyeket elektronikus formában, illetve kézírással is elkészíthettek.
Üdvözlettel:
Dömsödy Andrea
KTE alelnök