Szokásomhoz híven egy kényes kérdést tennék fel a tapasztalatok megosztására.
Hogyan látják a könyvtárvezetők a helyi vásárokon kitelepült könyvtári standok látogatottságát, azok népszerűségét, a befektetett munka és erőforrás megtérülését.
Tudunk-e új könyvtárhasználókat, vagy látogatásnövekedést kimutatni, egy-egy hétvégi kitelepülés/reklámozás hatására? (Azon kívül, hogy az adott hétvégén páran megnézték a standot, esetleg az ismerősök elbeszélgettek a könyvtárossal, ha volt idejük)
Akinek jó tapasztalatai vannak, megosztaná-e a közösséggel, mik azok a bevált módszerek, amik kimutatható, esetleg számszerűsíthető eredményt is hoznak?
Mennyiben éri meg egy kis könyvtárnak egy péntek délutántól vasárnap estig tartó hosszú hétvége alatt 44 órát túlórában kinn posztoló könyvtárosnak a dolgos hétköznapokon 6 teljes munkanapot szabadnapként cserében kiadni?
Személyes kisvárosi tapasztalatom , hogy évente egy-egy új használót nyertünk, pár régi könyvet eladtunk, pár új könyvet ott helyben kikölcsönzünk, de hiába találtunk ki különböző odacsalogató programokat, nem találtuk fel a spanyol viaszt és nem ezek a standok növelték meg a könyvtár népszerűségét.
Örömmel olvasnám, ha máshol jobb tapasztalatok lennének, amikből tanulhatnánk is!
------------
Fejes Csilla könyvtárvezető, könyvtári szakértő, szakfelügyelő
Balázs József Városi Könyvtár és Művelődési Központ

Balázs József Városi Könyvtár és Művelődési Központ
4800 Vásárosnamény, Szabadság tér 5.
Tel: 45/470-172, 45/570-126, Mobil: 70/77-00-001