A sales lead generation üzleti-technikai "bikkfanyalven": "A technológiai és a humán tudás kölcsönösen meghatározzák és kiegészítik egymást. A Sales Lead Generator hatékonysága ezért éppen annak köszönhető, hogy azt modellálja, ahogyan egy értékesítő lead-eket keres mindennapi munkája során. Az ügyfél tehát nem kész megoldást kap, hanem első pillanattól kezdve aktívan részt vesz a számára legmegfelelőbb megoldás kialakításában. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég értékesítőinek keresési stratégiája alapján (pl. leggyakrabban használt kulcsszavak, a döntésnél figyelembe vett tényezők) alakul ki az a szabályrendszer, amely alapján az algoritmus keresni fog.
Miután a gép átnézi és szelektálja a témában releváns szövegeket (pl. a gyógyszeripar esetén publikációk, konferencia absztraktok stb.), kiszedi a személy- és cégneveket. Ezt követően automatikusan rákeres annak az intézménynek a honlapjára, ahol a személy dolgozik. Ha az adott entitás megfelel a értékesítők által meghatározott feltételeknek, akkor bekerül a potenciális ügyfelek listájába. A keresés időzített, azaz igény szerinti időközönként automatikusan lefuttatható. A lista szintén személyre szabható: a találatok szektorok szerint szűkíthetők (pl. a közszféra kizárható a keresésből). A módszer további előnye, hogy az algoritmus tanítható: miután a csapat eldöntötte, hogy a gép által talált ügyfelek közül ki számít ténylegesen ígéretesnek és ki nem, az osztályozás alapján a program visszatanul."
Üdvözlettel,
Mikulás Gábor