2018. május 24., csütörtök

[KATALIST] Sales lead generation? - Mi ez és mi haszna lehet belőle a könyvtárnak?

A mesterséges intelligencián alapuló alkalmazás megkeresheti azokat a lehetséges könyvtárhasználókat pl. vezetőket, kutatókat, akiket még valami okból kifolyólag nem tudtunk elérni. Megmutatja, hogy az illető személyt (vagy intézményt, osztályt, céget) milyen, a meglévő könyvtári szolgáltatásokra és állományra épülő információs ajánlattal lehet ütőképesen elérni. Segít tehát kikerekíteni a könyvtár használói körét (maximalizált piaclefedés), mely által az egyes érdekcsoportok igényeit lefedve azok felértékelik a könyvtár szolgáltatását. - Biztosítva a könyvtár fennmaradását.

Ez a téma is előkerül a MIBE jún. 6-i Mesterséges intelligencia az információkeresésben és -feldolgozásban konferenciáján https://www.facebook.com/events/726317167492603/ melyre közalkalmazottak kedvezményesen vehetnek részt.

A sales lead generation üzleti-technikai "bikkfanyalven": "A technológiai és a humán tudás kölcsönösen meghatározzák és kiegészítik egymást. A Sales Lead Generator hatékonysága ezért éppen annak köszönhető, hogy azt modellálja, ahogyan egy értékesítő lead-eket keres mindennapi munkája során. Az ügyfél tehát nem kész megoldást kap, hanem első pillanattól kezdve aktívan részt vesz a számára legmegfelelőbb megoldás kialakításában. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég értékesítőinek keresési stratégiája alapján (pl. leggyakrabban használt kulcsszavak, a döntésnél figyelembe vett tényezők) alakul ki az a szabályrendszer, amely alapján az algoritmus keresni fog.

Miután a gép átnézi és szelektálja a témában releváns szövegeket (pl. a gyógyszeripar esetén publikációk, konferencia absztraktok stb.), kiszedi a személy- és cégneveket. Ezt követően automatikusan rákeres annak az intézménynek a honlapjára, ahol a személy dolgozik. Ha az adott entitás megfelel a értékesítők által meghatározott feltételeknek, akkor bekerül a potenciális ügyfelek listájába. A keresés időzített, azaz igény szerinti időközönként automatikusan lefuttatható. A lista szintén személyre szabható: a találatok szektorok szerint szűkíthetők (pl. a közszféra kizárható a keresésből). A módszer további előnye, hogy az algoritmus tanítható: miután a csapat eldöntötte, hogy a gép által talált ügyfelek közül ki számít ténylegesen ígéretesnek és ki nem, az osztályozás alapján a program visszatanul."

Üdvözlettel,

Mikulás Gábor