Kedves Listaolvasók!
Egy könyvtárközi kölcsönzési blogban olvastam, hogy egy külföldi egyetemi könyvtár (Valparaiso University ) ILL könyvtárosa megkérdezte, mi a vélemény és gyakorlat azoknak a kéréseknek a törléséről, amelyek online forrásból simán és ingyenesen hozzáférhető dokumentumokra vonatkoznak?
Az ILL munkafolyamattól eltérő munkavégzés (pl. ellenszolgáltatás nélkül) teljesítése hol jelenik meg a statisztikában? Valójában kinek a feladata az ilyen igény kielégítése (tájékoztatás, olvasószolgálat, ILL) – természetesen gyakori előfordulás esetén?
Mi a könyvtárak álláspontja, ha ingyenesen hozzáférhető elektronikus forrást nyomtatva igényel a használó? Érdemes lenne-e egységes jelöléssel felhívni a használók figyelmét a több online forrásból ingyenesen hozzáférhető dokumentumokra a meta adatoknál?
Egy korábbi blogban olvastam, hogy az egyik egyetemi könyvtár ezeket a kéréseket egyszerűen törli, ezért a probléma általánosságából kiindulva kíváncsi lettem, milyen a hazai gyakorlat? Lehet, hogy az egyetemi és a közkönyvtár gyakorlata ebben jogosan eltérhet?
Üdvözlettel:
Horváth Zoltánné, Marcsi
könyvtári tanácsadó, T-Systems