2017. március 7., kedd

[KATALIST] Magyar természetfilmesek alkotásaiból - Víz, víz, tiszta víz ; Pannon sivatag

A Magyar Mezőgazdasági Múzeum és Könyvtár

szeretettel vár minden érdeklődőt a

Magyar természetfilmesek alkotásaiból

filmklub következő alkalmára

március 14-én kedden, 18 órára,

amelyre a közelgő Víz Világnapja alkalmából az alábbi filmeket válogattuk:

Víz, víz, tiszta víz – 30 perc

Rendező: Molnár Attila Dávid 

Jó ideje búvárkodtam már, amikor egy hétvégi napon fogtam a búvárszemüvegemet, és behasaltam az Apátkúti-patakba. Alig győztem csodálkozni, milyen kristálytiszta volt a víz, és milyen sok érdekes élőlény nyüzsgött benne. Ettől kezdve megpróbáltam minél több olyan hazai élővizet felkutatni, ami kellően tiszta a filmezéshez. A legnagyobb meglepetés a Dunakanyarban ért, ahol Pilismarót mellett folyami gébeket és rákokat tudtam lefilmezni, olyan kedvező volt a látótávolság. Ez a film azokat a patakokat, folyókat és tavakat mutatja be, ahol az elmúlt néhány évben megfordultam. Ajánlom mindenkinek, aki a piócatámadás veszélye nélkül szeretne bepillantást nyerni az édesvizek lakóinak életébe...  – Molnár Attila Dávid.

 

Pannon sivatag – 29 perc

Rendező: Mosonyi Szabolcs

Tudósok szerint a légkör szén-dioxid szintjének jelenlegi 1 százalékos évi növekedése 2050-re mennyiségének megkétszereződéséhez vezethet, amihez a hőmérséklet 2-3 fokos emelkedése tartozik. A természet ilyen nagymértékű éghajlati változást ilyen rövid idő alatt nem tud produkálni és csak nagyon kevés biológiai rendszer képes alkalmazkodni hozzá: az erdők, a mezők, a kultúrnövények alig, az ember nehezen, az alacsonyabb rendű élőlények valószínűleg könnyebben. 
Jéghegyek szakadnak le, gleccserek zsugorodnak össze, viharok tombolnak, a tenger emelkedő szintje városokat fenyeget. Mindez szerencsére tőlünk távol történik, ezért nem érint minket – vagy talán mégis?
A film az Erdészeti Tudományos Intézet és a Szent István Egyetem kutatói segítségével keresi a választ a kérdésre: a változó klíma miként hat Közép-Európa, azon belül a Kárpát-medence erdeinek élővilágára.

 

A filmklubot Urai Róbert vezeti.

A részvétel ingyenes.

 

Helyszín:

MMgMK Mezőgazdasági Könyvtár, Tessedik terem

                        Budapest I. ker., Attila út 93.

 

Vetítések további időpontjai:

Április 11. kedd, 18 óra         A madármentő pusztadoktor – 50 perc

Rendező: Cséke Zsolt

 

Május 9. kedd, 18 óra            Ketten egy fészekben – 52 perc

Rendező: Pálfi Szabolcs

 

Június 13. kedd, 18 óra          Töretlen látóhatár – 58 perc

Rendező: Cséke Zsolt

 

 

 

Vincze Petronella

Magyar Mezőgazdasági Múzeum és Könyvtár

Mezőgazdasági Könyvtár

VárMező Galéria

1012 Budapest, Attila út 93.

Tel.: 489-4920, 489-4900

Mobil: 20/ 413 9045

E-mail: titkarsag@omgk.hu