2017. február 17., péntek

Re: [KATALIST] Ízelítő (KIT Hírlevél) (Bologna)

Kedves Gábor!


    Köszönöm a nyomozást. Pénteki munka után most futólag röviden ránéztem néhány olasz nyelvű napilap oldalára.

Elsőre, pontatlanul ennyit fogtam föl:

    A bölcsészkari olvasóterem késő estig nyitva szokott lenni. A városi ifjúság találkozóhelyévé is vált.  Drogozás és drogkereskedelem is rendszeresen előfordult már. A személyzet nem érezte magát biztonságban.

   Eddig bárki bejárhatott.  Mostanában bevezették a forgókaput, a kártyás beléptetést, és korlátozták a belépésre jogosultak körét. Az ezt követő napokban a szolgálati bejáratnál szemrehányó üzenetek, feliratok jelentek meg. Később a bejáratot és a beléptető rendszert megrongálták.

    A vezetőség ideiglenesen bezárta az könyvtárat. Egy szélsőséges diákszervezet, mely a bölcsészkari olvasótermet úgymond a szabadság szimbólumának tekinti, mozgósította híveit. Elfoglalták a könyvtárat. Az egyetem kihívta a rendőrséget, összecsapások voltak.

     Városi felvonulások, demonstrációk, zavargások kezdődtek -- a diákok egy része szerint -- az egyetemi autonómiáért, mely lázongások más, hasonló okokból sem voltak előzmény nélküliek a városban. Mindkét részről történt erőszak, és voltak letartóztatások.

     Ha az egyetem tagjai látogathatják a városi könyvtárat, akkor a városi fiatalság is követelheti ezt magának, mondják. Némelyek pedig úgy értelmezik, hogy az egyetemi diákok maguk szeretnék eldönteni a könyvtári belépés szabályait (?).    (Nagyon kevés kommentet néztem meg, de azok nem szimpatizálnak a lázadókkal.) Elnézést, ha -- nem szándékosan -- összekevertem  volna valamit, vagy néhol felcseréltem volna időrendet.

(NpL)




Feladó: Katalist <katalist-bounces@listserv.niif.hu>, meghatalmazó: mikulasg@gmconsulting.hu <mikulasg@gmconsulting.hu>
Elküldve: 2017. február 17. 1:00
Címzett: 'Katalist'
Tárgy: Re: [KATALIST] Ízelítő (KIT Hírlevél) (Bologna)
 

Kedves László,

pl. itt írnak pl. az eseményről: http://www.italianinsider.it/?q=node/5000 - angolul. Néhány más forrást is megnéztem, de nem nagyon látom a protestálás mélyebb okát.

Üdvözlettel,

Gábor

 

From: Nagypál László [mailto:lnagypal@hotmail.hu]
Sent: Wednesday, February 15, 2017 8:49 AM
To: mikulasg@gmconsulting.hu
Cc: katalist@listserv.niif.hu
Subject: Re: [KATALIST] Ízelítő (KIT Hírlevél) (Bologna)

 

Kedves Gábor és kedves Könyvtárosok!

 

     A múlt héten hallottam valamelyik pesti (?) rádióban, hogy Bolognában diákok tiltakoztak egyetemi könyvtári beléptetés korlátozása (?) miatt. Nem tudom, mi lett az eset következménye, és a KIT-et érdekelhetné-e ez annyira, hogy utánajárjon.

(NpL)