2017. január 22., vasárnap

[KATALIST] SOS - HVG-s középiskolai rangsorok -UTÓÉLET

Kedves Kollégák!

Úgy látszik nem vagyok mostanság a toppon;  vmi szándékomon túli gondolattal-szóval-cselekedettel  megbántottalak/megbánthattalak titeket.    
Hogy honnan veszem ezt? Magyarázatul igyekszem röviden ismertetni az "ügyet".
(Az egész "fülemüle-pernek" tűnhet egyeseknek; de lehet, h. másoknak meg fontos tanulsággal rendelkező eset.)
 
ELŐZMÉNYEK:
Négy üzenet ment tőlem (alább röviden összefoglalom) majd szombat délben jön egy szemrehányó-számonkérő levél. Egy olyan személytől, aki nem tett semmit az ügyemben; egy Katalist-es olvasótól. (Ez utóbbi meghatározás az aláírásban szerepelt a név után.)

Részlet belőle:
..."Megkérdezhetem, nem érzi-e úgy, hogy magát is minősíti, ha lemásoltatja 
a várva-várt, hőn áhított oldalt vagy oldalakat, és nem néz bele, vagy 
legalábbis nem futja át, hogy rendben van-e? Természetesen ez alól a 
xerox másolatot készítő sem mentesülhet!! Elsősorban ő követte el a hibát!"...

Majd a válaszomra, melyben írom, h. az minősít engemet, hogy lelkem kiadva igyekszem segíteni; zárórára értem, kapkodtam stb.  És az igyekezetemet fontosabbnak látom mint azt, h. lehetett volna átgondoltabban is másoltatnom, és egyáltalán nem hibáztatom a másoló kislányt, mert záróra előtt épp, hogy beestem) 
 
A FŐ CSAPÁS:
szóval ez után egy újabb reagálást kapok szombat kora délután:
"... másokat (akik szintén lélekszakadva és mások helyett dolgoznak, mert egyre kevesebben vannak a munkahelyükön) egy országos levél éppúgy sérthet!! "...
 
Na, itt  be kell valljam nem tudom, hogy  mivel – miben – kit sértettem meg?
Azzal sértettem tán, hogy én bénáztam, ráadás még be is vallottam ezt  így magunk közt (3.üzenetem) és ezzel rossz fényt vetek a szakmabeliekre, magunkra?
Az, hogy nem tudom pontosan értelmezni, itt és most nem is lényeges számomra. Az a lényeges, h.ha egy embert megbántottam - megbánthattam másokat is.....
Tőlük kell elnézést kérjek.
Bocsánatot kérek tőletek; nem volt szándékom (se gondolatom), hogy bárkit megsértsek, bármiben is.
Azzal, h. nem voltam körültekintő, csak magammal toltam ki; senki lejáratása nem volt célom.
 
Megnyugtatásul közlöm:
Mivel az olvasó  a hibátlan "megoldást" kapta, a könyvtáros társadalom megítélésen nem esett csorba.
Újból "csodát tettünk"!  Közösen - egymást segítve.  :)
A magam részéről csak hálát és köszönetet érzek mindazokkal szemben, akik foglalkoztak -bármilyen szinten is- a kérésemmel.
 
Megtisztelő figyelmeteket köszönöm:
Tóth Emese (Debrecen, Kossuth gimi)


A négy üzenet összefoglalója
csütörtökön volt két üzenet tőlem és aztán pénteken másik kettő.
1-ben: közlöm felétek a kérésemet
2-ban: jelzem, h. mi az amit már teljesítettetek közüle.  (Azért írtam,h. azzal már ne kelljen feleslegesen dolgoznotok)
3-ban: újabb helyzetjelentést adok, amiben bevallom, h. figyelmetlen voltam, és a beszerzett anyagot nem szeretném felhasználni, jobb minőséget szeretnék 
 ill. pontosítok a kérésemen
4-ben: jelzem, h. minden megvan és köszönetet mondok.