2017. január 16., hétfő

[KATALIST] kérés - Fauszt-figura, magyarázom a..... és köszönet

Kedves Kollégák!

Magyarázom a bizonyítványom, nehogy téves képe legyen a közkönyvtári tájékoztató kollégáknak az iskolai könyvtárosokról, csak mert én meggondolatlanul fogalmaztam.
Miközben azt írtam, h. "sírba tesznek" a diákok -végig mosolyogtam.
Örülök, ha "soron kívüli" olvasót is látok; ua. félreérthető lehet a megfogalmazás, erre nem gondoltam. Bocsánatot kérek érte a kollégáktól!

Ha nekem terhes lenne az ilyen diák, nem körlevelet fogalmazgatnék, hanem azt mondanám neki, h. nem tudok segíteni.
Szeretném magamról azt állítani, h. -keresgélés, igyekezet nélkül- ilyen nem szokott előfordulni velem, bármi is legyen a kérdés, és állítom, h. ez jellemzi a többi könyvtárostanárt is!!!

Egy példa álljon itt:
Az egyik ilyen kedvenc kérdése volt a pályámnak: "Finomkémiai eljárások a paraffin-kémiában".
Nincs kémia szakom - el lehet képzelni mennyit fogtam fel belőle elsőként :)
Aztán részletezte kicsit a diák; nálunk semmi nem volt hozzá -túl specifikus volt a téma;
de a BME ismerős könyvtárosa, meg a Debreceni Egyetem élettudományi könyvtárosai segítettek.
Ráadás az idő is nagyon sürgetett, egyik napról a másikra kellett, mert előzetesen el kellett küldenie a diáknak a prezentációját a várható előadásáról. Még azt is megtettem, mivel még nem volt beiratkozva a DEENK-re, hogy a saját nevemre előre kikértem a raktári könyveket, h. arra se kelljen várnia, amikor megy és beiratkozik. A könyvtárosokkal lebeszéltem, h. kinek kell majd odaadniuk az "én" könyveimet. Együttműködőek voltak ők is; megértették a rendkívüli helyzetet.
A fiú csak nézett rám, h. ilyet is lehet?, amikor a kinyomtatott beiratkozási nyomtatványt a kezébe nyomtam és megmondtam, h. hova menjen, mit vigyen magával és ott mit mondjon.
Hálálkodott a diák utóbb - gondolom jól sikerült az anyaggyűjtés, mert külön díjas lett.


Még nem olvastam beléjük, de már jönnek a válaszok... Köszönöm!
(Majd jelentkezem a megoldásokkal.)
T. Emese


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist