Mesterházi Zs.: „ … a mélyben folyamatosan ugyanaz a búvópatak táplálta…". A gyógypedagógia elméletképzésének főbb irányai. in Zászkaliczky P.- Verdes T.(szerk.): Tágabb értelemben vett gyógypedagógia. A fogyatékosság jelensége a gyógypedagógia határtudományaiban. Bp., ELTE BGGYFK – KFSZK 2004. p. 36-38
Zászkaliczky P.: A megértő elem a gyógypedagógiai pszichológiában. In uő. (szerk.): 2…önmagában véve senki sem…". Tanulmányok a gyógypedagógiai pszichológia és határtudományaik köréből. Bp., BGGYFK 1995. p. 98-101
Zászkaliczky P.: Fogyatékosság, normalizáció, integráció. In Maléth A.(szerk.): Kézikönyv az értelmi fogyatékos emberek lakóotthonaiban dolgozó segítők részére. Bp. Kézenfogva Alapírtvány 1999, p. 31-39
Zászkaliczky P.: A gyógypedagógia antropológiai kérdésfeltevései. In Gordosné Szabó A.(szerk.): Gyógyitó pedagógia. Nevelés és terápia. Bp., Medicina 2004. p. 41-43
Kullman L. – Kun H.: „… el kell-e felejtenünk az orvosi modellt…?". A fogyatékosság jelensége az orvostudományban. In Zászkaliczky P. – Vedres T. (szerk.): Tágabb értelemben vett gyógypedagógia. A fogyatékosság jelensége a gyógypedagógia határtudományaiban. Bp., ELTE BGGYFK – KFPSZK 2004, p. 67-88
Goffman E.: Stigma és szociális identitás. In uő.: A hétköznapi élet szociálpszichológiája. Bp., Gondolat 1981 p. 179-239
Gerő Zs. - Csanádi G. - Ladányi J.: A "megszüntetve megőrzött" gyogyó. Kritika 1996/7 , p. 8-12
Johnstone, D.: Inkluzív oktatás és közösség. A speciális kompetenciájú szakember integrációja. In Zákaliczky P. – Lechta V. – Matuska, O.(szerk.): A gyógypedagógia új útjai. Rendszerfejlesztés, tanácsadás, integráció. Bratislava, Liechreh Gúth 1997 (Bp., BGGYTKF 1999), p. 293-314
Schwarte, N. – Obertste-Ufer, R. : LEWO Életminőség a felnőtt értelmi fogyatékosok lakóformáiban. Bp., BGGYTF 1999, p. 45-63
Baranyay Zsófia
Piarista Központi Könyvtár
http://www.piar.hu/konyvtar
http://archivum.piar.hu/konyvtar/katalogus