2015. július 22., szerda

[KATALIST] K I T - 2015/27., júl. 22. (kavehazi forgatokonyviras)

Kedves Könyvtárosok!
Kedves Vándorgyűlésezők!

     Az alább idézett vezető hírt olvasva bennem hirtelen a következő kérdések tolulnak elő:

      Van még egyáltalán olyan hely, ahol gyűjteményben gondolkodnának (-- és tartalmi minőség szerint válogatva gyarapítanának)? Vagy Magyarországon már csak azzal a nemzetközi dokumentumvagyonnal kell gazdálkodni (pl. kiállítják, digitalizálják, kölcsönzik, köttetik, selejtezik), amit szorgos elődök lelkiismeretesen felhalmoztak?
      Elsősorban a "kütyük forradalmához" kell-e igazítani a munkaköröket és a legintenzívebb kütyühasználókhoz a szolgáltatásokat?  Hogyan minősítik a könyvtáraknál a ténylegesen szolgáltatott (új) tartalmakat (összevetve a gyűjtőköri szakterületeken a világban keletkező és a Magyarországon használni kívánt dokumentumokkal)?
      "Olyan infókért is fizetni kell majd, amelyekért most nem kell"? Jó irány ez? Kinek lesz hasznos? A használói (vagyis társadalmi) esélyegyenlőség eszményével érdemes-e törődni?
      Egyszer majd tényleg Amerikából kell bérelni a magyarországi könyvtári katalógusok szolgáltatását is? Itt is, ott is lehet áramszünet, eltérő karbantartás, ünnep, műszaki hiba, időeltolódás, kalózkodás, merénylet stb.? Vagy mindez már a múlté?

Üdvözlettel:
NpL

 > Date: Wed, 22 Jul 2015 14:20:29 +0200
> Subject: Fwd: K I T - 2015/27., júl. 22.
>
> E lapszám szerkesztője: Mikulás Gábor
> ________________________________
>
> Hírek
>...
>
> Könyvtáros, könyvtár, könyvtárügy -- 5 éves szcenáriók, nemzetközi szinten
>
> A szolnoki Kávéházi szekció (2015. júl. 17.) előadása volt:
> Nem a gyűjteményközpontú gondolkodásnak kellene középpontban állni. 5
> évre előre lehetetlen jósolni, de a folyamatos adaptációs készség
> biztos elvárás. A kütyük forradalma miatt a munkakörök is átalakulnak,
> felhasználók felé kell nyitni, újabb szolgáltatásokat kínálni. Elválik
> majd egymástól a könyvtári információs rendszer és megjelenítő
> discovery felület, tehát nem kell majd ugyanattól a szolgáltatótól
> igénybe venni. Ez egyre drágább lesz. A vita tanulságai: Olyan
> infókért is fizetni kell majd, amelyekért most nem kell. A Könyvtárak
> nem fognak 'dörömbölni' olyan lehetőségekért, amelyekről nem tudnak. A
> felhasználói igény pedig itthon egyelőre csekély az új szolgáltatások
> iránt. (Németh Márton)
> Forrás: Slideshare, 2015. július 22. . Továbbküldöm a hírt
> Címkék: tervezés, stratégia | térítéses információszolgáltatás |
> marketing | kiszervezés | katalógus, integrált könyvtári rendszer
> (IKR) | alkalmazás, szoftver | továbbképzés, HR-fejlesztés |
> információ szol gáltatása weben | e-könyv olvasó, más mobil eszközök |
> vissza
> ________________________________
...
>
> IMPRESSZUM
>
> A szerkesztők szívesen olvassák és megfontolják az Ön véleményét:
>
> - Nagy Marianna nagymarcsi@yahoo.com
> - W. Kovács Ágnes wildgica@gmail.com
> - Mikulás Gábor (információs és pr-tanácsadó) mikulasg@gmconsulting.hu
> A szerkesztők a nem saját írású cikkek tartalmáért nem vállalnak felelősséget,
> mindazonáltal törekednek a források gondos válogatására.
> Kiadja: GM Info Consulting Kft. http://www.gmconsulting.hu
> HU ISSN 1789-1817