T. Listaolvasók!
Közben szabin voltam, de két gyors megjegyzés:
Ideológiától függetlenül ne az egyszerűség, közérthetőség, nevelő célzat kellene,
hogy főbb szempont legyen az iskolai irodalmi tananyag megválasztánánál,
hanem az esztétikai bonyolultság, többrétegűség élvezzen előnyt.
Extrém példa: Ady helyett ne Szabolcskát tanítsuk, ha választani kell!
Vagy ha már W. Albert belefér az iskolai tananyagba,
akkor lehetőleg ne Móriczot szorítsa ki onnan.
A feminizmus alakulását általában is kifogásoló könyvtárosoknak pedig mondanám,
hogy a mozgalmaknak időnként vannak kevésbé szélsőséges,
mérsékelt irányzataik is ...
Tisztelettel:
NpL
Közben szabin voltam, de két gyors megjegyzés:
Ideológiától függetlenül ne az egyszerűség, közérthetőség, nevelő célzat kellene,
hogy főbb szempont legyen az iskolai irodalmi tananyag megválasztánánál,
hanem az esztétikai bonyolultság, többrétegűség élvezzen előnyt.
Extrém példa: Ady helyett ne Szabolcskát tanítsuk, ha választani kell!
Vagy ha már W. Albert belefér az iskolai tananyagba,
akkor lehetőleg ne Móriczot szorítsa ki onnan.
A feminizmus alakulását általában is kifogásoló könyvtárosoknak pedig mondanám,
hogy a mozgalmaknak időnként vannak kevésbé szélsőséges,
mérsékelt irányzataik is ...
Tisztelettel:
NpL