Kedves Tibor,
igen, igen; az információszerzési csatorna hatékonyságáról az idézetet a
KIT-ben is közöltük annó.
Kérdésem oka 2.0 alapú ajánlóbibliográfiák készítése, részletes profilban.
Ha sikerül ilyeneket készíteni,
- a gyerek- és iskolai könyvtáros munkáját könnyebbé, hatékonyabbá lehet
tenni
- a könyvtár a listákat lobogtatva jobban célozhatja olvasóit
- egyes témákkal külső szervezetek is megcélozhatók, illetve jó alap az
együttműködésre (védőnők, gyerekpszichológus, osztályfőnökök stb.)
Üdv,
Gábor
--------------------------------------------------
From: ""Szabó G. Tibor"" <szabo.g.tibor@pszfz.bgf.hu>
Sent: Wednesday, May 09, 2012 9:52 AM
To: "KATALIST levelezőlista" <katalist@listserv.niif.hu>
Subject: Re: [KATALIST] felenk kisfiu
> Kedves Gábor, bonyolult a lélek!
>
> Kérdés, hogy a "Végtelen történet" elolvasásától a gyerkőc Bux Barnabásból
> átcsap-e hősies
> Atréyu-ba, vagy csak egy jót punnyadt a könyvvel (már megint) távol az
> Élet kihívásaitól.
> Tehát az olvasás vagy terápiás kitörés, vagy menekülés a valóságtól.
>
> Gondolom, egyszerűbb bátorságra nevelő könyveket adni a gyerekeknek, mint
> kézen fogni
> őket és elvinni egy kalandtúrára, melyben fokozatos és okosan beépített
> kihívások elé
> állítjuk, ha kell ösztönözzük, amiben fejlődött, azt dicsérjük, amiben
> elmaradt, arra tanácsokat,
> netán példát adunk...
>
> Ezzel nem az Olvasás Hatalmát (Power of Reading) akarom leszólni -
> könyvtáros vagyok,
> sose tenném, de tény, hogy hatékonyság szempontjából a sorrend a
> következő:
> "A legtöbb diák 10%-át tartja meg annak, amit olvas, 20%-át annak, amit
> hall, 30%-át annak,
> amit lát, 50%-át annak, amit lát és hall, és 70%-át annak, amit ki is
> mond, és 90%-a
> megmarad viszont annak, amit mond és csinál is."
> (Forrás: http://www.diszlexia.info/hasznostanacspeda.htm)
> Ez nem csupán a diszlexiásokra érvényes!
>
> Tehát: olvassa, hallja, látja/hallja, csinálja.
>
> Ahogy Nagy Lajos révfülöpi vincellér költő (1886-1978) írta volt:
> "Kijártam a hat elemit,
> Meg az Élet egyetemit..."
> Merthogy a leghasználhatóbb dolgokat a gyakorlatban sajátítjuk el.
>
> Üdv.:
>
> Szabó G. Tibor könyvtári szakinformátor
>
>
>
> 2012.05.08. 15:50 keltezéssel, Mikulás Gábor írta:
>> Kedves Kollégák,
>> olyan könyveket keresek, amelyek félénk kisfiúknak segítenek,
>> - leginkább olvasásterápiai jelleggel (tehát szépirodalom)
>> - kisebb részben szakkönyv.
>>
>> Köszönettel,
>> Mikulás Gábor
>>
>> ................................................................................
>> .............................. Mikulás Gábor ...........................
>> ................... információs és pr-tanácsadó .................
>> ......... www.gmconsulting.hu www.kithirlevel.hu ........
>> mikulasg@gmconsulting.hu www.twitter.com/mikulasg
>> .... tel.: 76 497-568, 30 239-2293, Skype: mikulasg ......
>> .................................................................................
>>
>> Mielőtt kinyomtatnád ezt az e-mailt, gondold meg, valóban szükséges-e.
>> Napról napra kevesebb fa lesz a világon.
>> Before you print this e-mail, please consider whether it is
>> really necessary. Each day there are fewer trees on Earth.
>
>
> __________ Information from ESET Mail Security, version of virus signature
> database 7121 (20120508) __________
>
> The message was checked by ESET Mail Security.
> http://www.eset.com
>
>
>
> _______________________________________________
> Katalist mailing list
> Katalist@listserv.niif.hu
> https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist
>
> __________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 7121
> (20120508) __________
>
> Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
>
> http://www.eset.hu
>
>
>
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 7121 (20120508) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist