2012. március 10., szombat

Re: [KATALIST] A halott könyvek...

Szerintem nem (csak) a kommunikáció teszi a könyvtárképet, hanem (inkább
és legfőképp) a szolgáltatás minősége. A győri felhasználó könyvtárképe
nem a debreceni (stb.) könyvtár szolgáltatásain, vagy a miskolci (stb.)
könyvtár kommunikációján múlik, hanem a helyi tapasztalatain, kezdve a
ruhatárossal való találkozástól a vitás kérdések kezeléséig.
Természetesen lehet egy "össznemzeti" (kollektív) könyvtárképet
feltételezni, de ezt azonnal átalakítja a személyes tapasztalat (ha
van), ha nincs, akkor a kérdés az, hogy miért nincs, egyáltalán olvas-e
a delikvens? Ha nem olvas, akkor viszont kár is kommunikációról
beszélni, mert mélyebb a probléma annál amit (önmagában) kommunikációval
kezelni lehetne. Stb. stb.

A "halott könyvtár" mint háttérzaj veszélyes, azt feltételezve, hogy a)
nem kapjuk meg (mondjuk a fenntartótól vagy a társadalomtól) a megfelelő
és elmélyült figyelmet, b) az "a" pont alanya a körülmények folytán
nincs arra alkalmas állapotban, hogy finom árnyalataiban és teljes
megértéssel értékelje az "üzenetet" (azaz nem üzenetnek), illetőleg csak
"ez" lépi át az ingerküszöbét, emiatt ennyi információ jut el abba a
"szellemi tartományába", ami döntéseiben orientálja.

HSD

"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)


2012.03.09. 10:16 keltezéssel, Mikulás Gábor írta:
>
>
> Ha akkor elkezdődött volna a kommunikáció, akkor -- egyebek mellett --
> mára egészségesebb könyvtárkép lenne használóink fejében.
>
>
> Üdvözlettel,
> Gábor
>
>

_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist