T. Lista!
Nem ismertem Bartuczot, de elég változatosnak tűnik a pályája,
és nem lehet olyan könnyen besorolni.
Engem érdekelnek a tudománytörténet furcsaságai,
az eszmetöténet mellékvágányai is,
kiváncsi vagyok, hogy - a saját korában és tapasztalatai alapján -
ki miért gondolkozott úgy, ahogy.
Persze ha valaki más emberek elpusztítására törekszik,
vagy szabadságuk egyoldalú és drasztikus korlátozására szólít fel,
akkor annak nem nagyon érdekelnek az "érvei".
A könyvégetéses levélre is reflektálva,
azt helytelenítem,
ha valaki el akarja dönteni mások nevében is,
hogy mi az "Entartete Kunst"
vagy éppen a "káros polgári dekadencia",
és erővel megpróbál más felnőtt embereket "megóvni" tőle.
Ha nem tetszik neki, ne fogyassza,
ne olvassa, ne nézze, ne terjessze.
Még a mai efemer kommersz tömegkultúra termékeit is meg kell őrizni pár helyen,
- bár nem az én otthonomban : -)-,
mert kétszáz év múlva esetleg érdekesek lehetnek annak,
aki a mai mostani kor mindennapi életére,
vizuális formáira, hiedelmeire lesz kíváncsi.
Fölösleges lenne azonban megint élezni a kultúrharcot az egyes szakmákon belül.
Üdv.:
NpL
Nem ismertem Bartuczot, de elég változatosnak tűnik a pályája,
és nem lehet olyan könnyen besorolni.
Engem érdekelnek a tudománytörténet furcsaságai,
az eszmetöténet mellékvágányai is,
kiváncsi vagyok, hogy - a saját korában és tapasztalatai alapján -
ki miért gondolkozott úgy, ahogy.
Persze ha valaki más emberek elpusztítására törekszik,
vagy szabadságuk egyoldalú és drasztikus korlátozására szólít fel,
akkor annak nem nagyon érdekelnek az "érvei".
A könyvégetéses levélre is reflektálva,
azt helytelenítem,
ha valaki el akarja dönteni mások nevében is,
hogy mi az "Entartete Kunst"
vagy éppen a "káros polgári dekadencia",
és erővel megpróbál más felnőtt embereket "megóvni" tőle.
Ha nem tetszik neki, ne fogyassza,
ne olvassa, ne nézze, ne terjessze.
Még a mai efemer kommersz tömegkultúra termékeit is meg kell őrizni pár helyen,
- bár nem az én otthonomban : -)-,
mert kétszáz év múlva esetleg érdekesek lehetnek annak,
aki a mai mostani kor mindennapi életére,
vizuális formáira, hiedelmeire lesz kíváncsi.
Fölösleges lenne azonban megint élezni a kultúrharcot az egyes szakmákon belül.
Üdv.:
NpL