Tisztelt Balzsay Cecília!
Ha a Vass Vilmostól idézett szöveg, vagy esetleg mások definíciója alapján fogalmaztuk volna meg pályázatunk címét, akkor kb. így nézett volna ki:
"Olvasási és digitális, alapvetően értelmi (kognitív) alapú tulajdonságok, de fontos motivációs elemek, képességek, és egyéb emocionális tényezők fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és a hatékony tanulás...".
vagy esetleg így:
Olvasási és digitális, a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapuló, egy adott személynek a tanulás során kifejlesztett képességei fejlesztése könyvtári eszközökkel. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és a hatékony tanulás...".
(Esetleg kibonthattuk volna a digitális és a diszpozíció definíciót is...)
A címet, amellyel nyertünk, én fogalmaztam meg, és továbbra is rövidnek és frappánsnak tartom. Nem vagyok benne biztos, hogy a pályázatunkat elbírálók mérlegelték-é a kompetencia definícióját, ahogy abban sem, hogy a pályázati cím alapján döntöttek volna a támogatásunkról. Csak remélni merem, hogy a pályázatunkban megfogalmazott tartalmat, az abban foglalt fejlesztési célokat találták támogatásra méltónak. Ezért egy lezajlott, már a befejezéshez közeledő nyertes pályázat címéről, a címben található fogalom értelmezéséről folyó eszmecserét nem tartom aktuálisnak (pardon időszerűnek).
Mindenesetre kérem, hogy amennyiben ideje engedi, látogasson el a Tudásközpontba a TÁMOP zárórendezvényünkre, hogy személyesen meggyőződhessen, hogy a PTE Egyetemi Könyvtár milyen tevékenységet folytat látogatói olvasási és digitális kompetenciáinak fejlesztésére!
üdvözlettel:
Dárdai Ágnes