> a mai gyerekek minden felnőtt segítség nélkül is gyorsan
> elsajátítják a technikai tudnivalókat. Szerintem komputerizált
> osztálytermek helyett elég lenne egy komputerizált napközis
> környezet, ahol a gyerekek a saját érdeklődésüknek megfelelően
> és szórakozva tanulnának. Az órákon pedig beszélgetnének a
> tanárral, minden kütyü nélkül.
Háááát... Úgy tűnik külföldi és kevés hazai felmérés nyomán, hogy a
számítógép használatát -- pontosabban az információszerzés használatát --
nagyon is tanítani kell, lehetőleg nem külön órán, hanem a többi tárgyba
integrálva. A Tegnapi KIT olvasóink által kért referátumában a szomorú
tünetek: Amit az egyetemisták nem tudnak... -- kutatási eredmények amerikai
egyetemi könyvtárakról (olvasóink szavazatára)
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=amit_az_egyetemistak_nem_tudnak..._kutatasi_eredmenyek_amerikai_egyetemi_konyvtarakrol
(Ne tévesszen meg bennünket, hogy itt egyetemistákról van szó, a kisebbeknél
sem jobb a helyzet :-)
> Kérdés, hogy mi köze ehhez a könyvtárnak. Szerintem a
> könyvtárnak (az iskolainak, a gyerekkönyvtárnak és a
> felnőtt könyvtárnak is) minden adathordozót gyűjtenie
> kell, amit jobb helyben használni, és minden információs
> forráshoz hozzáférést kell adnia, ami nincs meg helyben.
A gyűjtésnél sokkal fontosabb a hatékony közvetítés (vö.: gyűjtemény /
eszközközpontú vs. használóközpontú gondolkodás).
A többiben egyetértünk, pl.:
> ... az embernek kell csúcsminőségűnek
> lennie.
Apropó: a KIT Hírlevelek elején az olvasók szavazhatnak arra, hogy felkínált
három cikkből a következő lapszámban melyiket kívánják referátumként
olvasni. -- A fent hivatkozott anyagot is olvasóink választották.
Mikulás Gábor
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6446 (20110908) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist