2011. szeptember 8., csütörtök

Re: [KATALIST] Fwd: tanulas es csucstechnologia

Megnéztem a cikket. Nekem régóta az a véleményem, hogy a
tanulásban két fő tényező van: a tanár minősége és a tanuló
kíváncsisága. Ha a tanár jó, akkor magával ragad. Ha a tanuló
kíváncsi, akkor minden akadályon keresztül is megkeresi a
válaszokat a kérdéseire. Mindegy, hogy palatábla vagy
számítógép.

A számítógéphasználatra pedig nem kell tanítani senkit,
a mai gyerekek minden felnőtt segítség nélkül is gyorsan
elsajátítják a technikai tudnivalókat. Szerintem komputerizált
osztálytermek helyett elég lenne egy komputerizált napközis
környezet, ahol a gyerekek a saját érdeklődésüknek megfelelően
és szórakozva tanulnának. Az órákon pedig beszélgetnének a
tanárral, minden kütyü nélkül.

Kérdés, hogy mi köze ehhez a könyvtárnak. Szerintem a
könyvtárnak (az iskolainak, a gyerekkönyvtárnak és a
felnőtt könyvtárnak is) minden adathordozót gyűjtenie
kell, amit jobb helyben használni, és minden információs
forráshoz hozzáférést kell adnia, ami nincs meg helyben.

Persze a tanár mellett a könyvtáros személyisége is számít.
Sok gyerek a könyvtárosnak köszönheti, hogy olvasó felnőtté
vált. Többek között én is - nagyrészt a kecskeméti úttörőház
könyvtárosának.

Nem a technikának, hanem az embernek kell csúcsminőségűnek
lennie.

Mándy G.

--- On Thu, 9/8/11, Nagypál László <lnagypal@hotmail.hu> wrote:


From: Nagypál László <lnagypal@hotmail.hu>
Subject: [KATALIST] Fwd: tanulas es csucstechnologia
To: katalist@listserv.niif.hu
Date: Thursday, September 8, 2011, 8:56 AM

 
http://tinyurl.hu/6p6j/
 
 

-----Inline Attachment Follows-----


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist