Még várunk jelentkezőket a Könyvtári Intézet (akkreditációs lajstromszám: AL-1919, felnőttképzési nyilvántartási szám: 01-0258-04) által 2011 őszére meghirdetett A könyvtáros mint felnőttoktató (andragógiai ismeretek könyvtárosoknak) (FAT-lajstromszám: PLP-903) elnevezésű 60 órás akkreditált tanfolyamra.
A tanfolyam időpontja: 2011. szeptember 20-21-22-23., 27-28-29-30.
Jelentkezési határidő: 2011. szeptember 6.
Részvételi díj: 40.000,- Ft
A tanfolyam 60 órás, 2x4 napos.
A tanfolyam helyszíne: Országos Széchényi Könyvtár Könyvtári Intézet (1827 Budapest, Budavári palota F. ép. 540. oktatóterem)
http://ki.oszk.hu/content/andragogia
található „Jelentkezési lap” feliratú linkre kattintva töltse ki a jelentkezési űrlapot. Ezután e-mailben kapja meg azt a letölthető pdf formátumú jelentkezési lapot,
amely a már előzőleg kitöltött adatokat tartalmazza. Kérjük, hogy ezt kinyomtatva, aláírva postai úton jutassa el a Könyvtári Intézet Oktatási és Humánerőforrásfejlesztési Osztály címére
(1827 Budapest, Budavári Palota F. épület) 2011. szeptember 6-ig.
További információ: Tóth Andrea tel.: 2243-820 e-mail: tothandi@oszk.hu
A tanfolyam leírása:
Az Európai Unió politikájának legfontosabb célkitűzései között szerepel az egész életen át tartó tanulásra alapozott tudástársadalom megteremtése. E folyamatban – amelynek során a könyvtárosok naprakész információk és korszerű tudás átadásával segítenek – jut kulcsszerephez a felnőttkori tanulás. Elősegítésére jól képzett és erre a területre specializálódott szakemberekre van szükség, hiszen a felnőtt tanulók igényei és tanulási szokásai eltérnek az iskolarendszerben megszokottaktól. Az andragógiai ismeretek a pedagógiai, pszichológiai és közművelődési ismeretek mellett a könyvtárosi munkának is szerves részét képezik. A felnőttek tanításával foglalkozó könyvtáros szakemberek a tanfolyamon megszerzik a munkájukhoz (iskolarendszeren kívüli könyvtárosképzés, felhasználóképzés) szükséges kompetenciákat és jártasságot a személyiség-lélektan, csoportlélektan, tanuláslélektan felnőttekre vonatkozó témáiban, elsajátítják a tanítási-tanulási folyamat tervezésének gyakorlatát, rugalmas alakítását, módszertani sokoldalúságra tesznek szert, és kommunikációs, beszédtechnikai ismereteket szereznek.