Tisztelt Mikulás Gábor!
Levelét olvasva eszembe ötlött egy eléggé fontos kérdés, a válaszára, úgy vélem a Katalist olvasói is többnyire kíváncsiak lennének
"A várakozás közben egyre erősebben felvetődik az emberben. Pl.:
- Milyen képzés az, melynek oktatói névjegyzéke nem ügyfélvonzó hatású?
- Ahol nem akarnak az oktatók nevével villogni? Ahol a neveknek nincs reklámértékük?"
Tehát mit értünk ügyfélvonzónak? Egy budapesti könyvtáros számára miért lesz érdemes akár Zalaegerszegre vagy Nyíregyházára elutazni egy tanfolyam kedvéért?Miért fogja megérni számára a vidéki tanulás?
Biztos hogy egy név miatt akarja valaki azt a témát tanulni? Tételezzük fel az illető friss oktató, de azt a bizonyos témát egy más aspektusból mutatja be, vagy egy bizonyos földrajzi területen már elismert, viszont az ország másik végében az ő neve még nem mond semmit a kollégáknak, de olyan tanfolyam (téma) van a kínálatban amit a többi könyvtári piaci szereplőtől még nem halhatott max csak olvashatott róla külföldi lapokban, ilyenkor mi a helyzet?
Tehát hogy közérthető legyek egy tanfolyamnál biztos, hogy az a nyerő, hogy ki tartja, és elismert személynek kell lenni? Nem lehet csak a téma a motiváló erő? Egy országos szinten még nem ismert személy tarthat-e Kukutyinfalván (elnézést kérek mindenkitől, akit esetleg sért a kifejezés) egy tömegvonzó érdekes előadást, számszakilag pontosan mennyi az esélye erre?
Üdvözlettel:
Cseh András
A Munkanélküliek és Álláskeresők Egyesületeinek Országos Szövetségének (Kecskeméti Civil Központ) könyvtárosa