2011. január 10., hétfő

Re: [KATALIST] kepzesi terv, 2011- Konyvtari Intezet

Tisztelt Mikulás Gábor!

Levelét olvasva eszembe ötlött egy eléggé fontos kérdés, a válaszára, úgy vélem a Katalist olvasói is többnyire kíváncsiak lennének

"A várakozás közben egyre erősebben felvetődik az emberben. Pl.:
- Milyen képzés az, melynek oktatói névjegyzéke nem ügyfélvonzó hatású?
- Ahol nem akarnak az oktatók nevével villogni? Ahol a neveknek nincs reklámértékük?"

Tehát mit értünk ügyfélvonzónak? Egy budapesti könyvtáros számára miért lesz érdemes akár Zalaegerszegre vagy Nyíregyházára elutazni egy tanfolyam kedvéért?Miért fogja megérni számára a vidéki tanulás?

Biztos hogy egy név miatt akarja valaki azt a témát tanulni? Tételezzük fel az illető friss oktató, de azt a bizonyos témát egy más aspektusból mutatja be, vagy egy bizonyos földrajzi területen  már elismert, viszont az ország másik végében az ő neve még nem mond semmit a kollégáknak, de olyan  tanfolyam (téma) van a kínálatban amit a többi könyvtári piaci szereplőtől még nem halhatott max csak olvashatott róla külföldi lapokban,  ilyenkor mi a  helyzet?

Tehát hogy közérthető legyek egy tanfolyamnál biztos, hogy  az a nyerő, hogy ki tartja, és elismert személynek kell lenni? Nem lehet csak a téma a motiváló erő? Egy országos szinten még nem ismert személy tarthat-e Kukutyinfalván (elnézést kérek mindenkitől, akit esetleg sért a kifejezés) egy tömegvonzó érdekes előadást, számszakilag pontosan mennyi az esélye erre?

Üdvözlettel:

Cseh András
A Munkanélküliek és Álláskeresők Egyesületeinek Országos Szövetségének (Kecskeméti Civil Központ) könyvtárosa