2010. június 8., kedd

[KATALIST] cenzúra helyett (?) a cég pozitív üzenete

Kedves Kollégák!

Egy információkeresési szempontból is érdekes hírt kaptam a minap.

"A Google oldalán az április 20-i platformrobbanás óta a leggyakrabban
keresett kifejezések között szerepel az olajszivárgás, az
öbölkatasztrófa és a BP szó.

A BP az olajkatasztrófával kapcsolatos kifejezéseket vásárolt a Google
és a Yahoo internetes portálon, hogy az azokra kereső felhasználók a
cég honlapját kapják első találatként.

A BP naponta legalább 10 ezer dollárt fizet azért, hogy a
katasztrófával kapcsolatos találatok élén a cég pozitív üzenete
szerepeljen."

http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=24550

Ezt akarják pozitív üzenetekkel ellensúlyozni:
http://www.boston.com/bigpicture/2010/06/caught_in_the_oil.html

Vajon az IFLA nem tehetné meg, hogy szóvá teszi, hogy nem ildomos ilyen
módon csorbítani az információhoz jutást? Persze, a madarak (és egyéb
lények) nem számítanak, de ha mondjuk a baleset ilyen szinten károsítana
emberi életeket, akkor is előtérbe helyezető lenne egy ehhez hasonló
pozitív üzenet?

Na írok is nekik.

üdvözlettel
Gondos Gábor


_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist