Kedves Listaolvasók!
Már az is "szerepel" valamennyire az irodalmi tananyagban,
akiről a tankönyv csak két-három bekezdést közöl ,
- és esetleg egy-két rövidebb műve /részlete
belekerül az előírt szöveggyűjteménybe,
hogy műfaj, stílus, téma stb. illusztrálható legyen.
(Például a korábban említett erdélyieken kívül
be lehetne válogatni ugyanonnan Molter Károlytól is szemelvényeket,
vagy Dsida Jenő többféle lírájából,
és sok más kiváló irodalmár működött a korban a híreseken kívül.)
Az nehéz és körültekintést igénylő kérdés,
hogy kiktől kellene százoldakat (!) olvastatni kötelező jelleggel.
Jobb lenne, ha gyakorló pedagógusok
és irodalomtörténeszek /esztéták együtt döntenék el ezt.
Mindenesetre kívánatos lenne, hogy az egyes régi korszakokat is
különböző szemléletű, komplexebb alkotások reprezentálják.
Üdv.:
NpL
Már az is "szerepel" valamennyire az irodalmi tananyagban,
akiről a tankönyv csak két-három bekezdést közöl ,
- és esetleg egy-két rövidebb műve /részlete
belekerül az előírt szöveggyűjteménybe,
hogy műfaj, stílus, téma stb. illusztrálható legyen.
(Például a korábban említett erdélyieken kívül
be lehetne válogatni ugyanonnan Molter Károlytól is szemelvényeket,
vagy Dsida Jenő többféle lírájából,
és sok más kiváló irodalmár működött a korban a híreseken kívül.)
Az nehéz és körültekintést igénylő kérdés,
hogy kiktől kellene százoldakat (!) olvastatni kötelező jelleggel.
Jobb lenne, ha gyakorló pedagógusok
és irodalomtörténeszek /esztéták együtt döntenék el ezt.
Mindenesetre kívánatos lenne, hogy az egyes régi korszakokat is
különböző szemléletű, komplexebb alkotások reprezentálják.
Üdv.:
NpL